Over ons

A Meeting Of Minds

Toen Marc Müskens en Sven van Buuren in 2015 hun partnerschap vormden, was hun ondernemerssynergie onmiskenbaar. Sven's fascinatie voor onderzoek en innovatie en Marc’s visie op marketing en beleving hebben geleid tot een reeks bijzondere successen op het gebied van Interieur Architectuur. 

Sven van Buuren (1980) bezit een aangename mix van rationaliteit versus zien en benoemen. Hij maakt graag rigoureuze keuzes - niet altijd even voor de hand liggend - maar de consequenties daarvan worden altijd positief benut. 

Op zoek naar het ultieme

Van kleins af aan is Sven al bezig dingen beter, mooier of handiger te maken. Dit natuurlijke talent zorgde er voor dat Sven voor zijn achttiende en aantal innovaties op zijn naam had staan als ontwerper van caravans. In zijn tienerjaren uitte deze ontembare drang naar optimalisatie zich ook in een andere grote passie: auto’s. Honderden tekeningen liggen nog in de kast met verbeterde automodellen. Ook werd de wereld van interieurarchitectuur en stedenbouw stelselmatig door hem onder de loep genomen.

In 2007 behaalde hij zijn Masters in Interieurarchitectuur aan de Koninklijke Academie voor Beeldende Kunsten in Den Haag. Volgens velen de beste opleiding voor interieurarchitectuur. Na een korte leerschool bij een architectenbureau en een interieurbouwer was het voor Sven tijd geworden om voor zichzelf te beginnen, want uiteraard zag hij kansen voor verbetering. 

Creativity is a system 

De traditionele werkwijzen én denkwijzen waren niet meer van deze tijd en moesten wat Sven betreft op de schop. Ontwerptrajecten duurden veel te lang en waren onpersoonlijk. Deze combinatie zorgde ervoor dat vaak de essentie verloren ging en leidde tot ergernissen bij zowel (interieur)architect als opdrachtgever. Daarom bedacht Sven een nieuw proces om tot een beter eindresultaat te kunnen komen. 

Dit proces heeft hij sinds 2015 samen met Marc Müskens doorontwikkeld. Daarbij gaat het niet meer over hoe het er uit moet zien, maar waaróm het er zo uit moet zien. Met een visie op wat mogelijk is, gebaseerd op functionaliteit en persoonlijke betekenis.

Institute of Interior Impact was geboren.

Marc Müskens (1983) is dol op contrasten en verhalen. Hij gaat graag met allerlei soorten mensen de interactie aan, op verschillende plaatsen. Marc kan genieten van de kleinste dingen en de creatie van onvergetelijke ervaringen. 

Superheld, piloot of politieagent?   

Geen twijfel over mogelijk: Marc Müskens (1983) heeft altijd al de droom gehad om interieurontwerper te worden. Het zou menigeen verbazen hoeveel gedetailleerde tekeningen en plattegronden van luxe huizen je kunt vinden in zijn kleurboeken. Met zijn jeugdige portie ongeduld kon hij niet wachten om zijn titel te mogen halen in de designwereld. 

Onder begeleiding van Lidewij Edelkoort en Liesbeth van der Pol studeerde hij in 2007 af aan de gerenomeerde Design Academy Eindhoven, welke inmiddels talloze invloedrijke ontwerpers heeft voortgebracht. In 2008 was het dan zover en opende Marc Müskens trots de deuren van zijn eerste ontwerpstudio. Klaar om de grenzen van de interieur en architectuur verder te gaan verkennen.

We waarderen plekken door ervaringen, niet door eigendommen

Zijn zijdelingse ervaring in de horeca, internationaal toerisme en de entertainmentsector leerde hem de kunst van verwachtingen overtreffen en verlangens vervullen. Toen Marc dit natuurlijke talent ging inzetten in zijn eigen business, kreeg hij al snel door dat het vak niet louter gaat over ‘mooie dingen je huis in slepen’. Hier zat meer achter. Veel meer. Ook de impact van wonen was vele malen groter dan vooraf aangenomen.

Deze persoonlijke ontdekkingstocht inspireerde Marc Müskens om anderen hetzelfde te kunnen laten ervaren, te laten zien, te laten voelen. Toen zijn pad in 2015 onverwachts met Sven van Buuren kruistte, ging het al snel niet meer om hoe iets eruit komt te zien, maar vooral waarom het er zo uit zou moeten komen te zien. 

En daar was Institute of Interior Impact geboren.

Onze Visie Op Wonen

Niemand weet het antwoord op: "Wat is mooi?" Daar gaan we nooit uitkomen.
 Maar wat als het niet blijkt te gaan om mooi of lelijk? Waar gaat het dan om? 



Enkele jaren terug zijn we begonnen met het onderzoek naar waarom het ene project succesvoller was dan het andere. Alles wat we tot dat moment altijd op gevoel deden, bleek in een aantal principes te vangen die ervoor zorgden dat wanneer je ze allemaal toepaste, ieder project lukte. En geen van die spelregels gaat over mooi of niet mooi. Nadat we dit ontdekt hebben en de uitkomst hiervan toegepast hebben op ieder volgend project, nam onze ontwerpstudio een grote vlucht. Vanaf toen wisten we precies wat we aan het doen waren.


Deze principes werden onze religie. 
We konden precies aanwijzen waar het bij oude ‘minder succesvolle projecten’ fout was gegaan. Namelijk 
als we met 1 of meer van deze principes onbewust hadden gebroken, of als we stappen hadden overgeslagen. Deze principes gaan we je hier leren.

Direct Your Visitors to a Clear Action at the Bottom of the Page