mei 19

Brand Mission, nieuw retail concept in Haarlem

0  comments

BrandMission verkoopt kledingmerken met een missie. Een interieur dat deze missie uit moet dragen.

Retail is zichzelf opnieuw aan het uitvinden. De gewone winkel blijft niet bestaan. Dat besefte Lonneke Verbunt zich ook toen ze startte met de plannen voor haar eigen kledingzaak. Je kan niet puur een anoniem doorvoerluik van grote fabrikanten meer zijn. En duurzaam ondernemen en leven is here to stay. 

Aan Interior Issues de taak een ontwerp voor de winkel te maken dat hierbij past. 

Kernbegrippen waren: kleding met een verhaal, puurheid, natuurlijk, eerlijk, open, productieketen inzichtelijk, kleine kledingmerken een podium bieden.

Daar zijn letterlijk podia uit tevoorschijn gekomen. De materialen voor de podia zijn zoals ze zijn. Onbehandeld, zonder afwerklagen, eenvoudig om zo het podium te zijn, voor de kleding waar het om draait.

De winkel heeft een smalle entree maar wordt naar achteren toe erg breed. Daarom hebben we de balie centraal in de winkel gezet, precies in de knik waar het breder wordt. Achter de balie zorgt een groot gekleurd vlak ervoor dat je zicht naar achteren getrokken wordt, zodat je graag verder de winkel in loopt.



You may also like

Tips voor een donker huis lichter te maken

Alles wat je wilt weten over verlichting!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}